14. úno 2020

Vesmírné lebky pomáhají

Část zisku z prodeje vlastního komiksu věnuje náš student Charitě Zlín.

3. pro 2019

Křach!

Už měsíc předtím, než proběhly dny otevřených dveří, vyráběli studenti naší školy vánoční dárky v britském stylu – krabičky ve tvaru velkého bonbonu s překvapením a třaskavým proužkem uvnitř. Tzv. „crackers“ se pak návštěvníkům školy nabízely za příspěvek na hnutí Mary’s Meals, které si dalo za cíl nasytit hladovějící děti v nejchudších zemích světa a současně jim poskytnout vzdělání. Do projektu se zapojuje čím dál víc lidí po celém světě – ať už tím, že organizují rozmanité fundraisingové akce, nebo pravidelným finančním příspěvkem. Výtěžek naší školní akce zatím činí 12.455 Kč. Tato částka nasytí téměř 30 dětí po celý školní rok! Jakmile se všechny „crackers“ doprodají, peníze budou zaslány na účet české pobočky Mary’s Meals v Brně. Velký dík patří všem studentům, jejich rodičům i učitelům, kteří poskytli materiál či přispěli výrobou, prodejem nebo zakoupením „crackerů“. Společně jsme tak udělali další krůček v boji s hladomorem!

15. lis 2019

Dlouhých 24 hodin

Koncem listopadu proběhla v Brně programátorská soutěž pro studenty středních škol AT&T HACKATHON 2019, které se zúčastnili i naši studenti 3. B zaměření na vývoj multimediálních aplikací. Tématem letošního ročníku soutěže byly Technologie budoucnosti. Všichni účastníci měli pouhých (ale i dlouhých) 24 hodin na to, aby vytvořili a naprogramovali funkční produkt či aplikaci. Výsledky své práce soutěžící následně prezentovali před odbornou porotou. Projekt našich studentů nám přiblížil jeden z členů týmu, Adam Smetana: „Dělali jsme na informačně-interaktivním systému pro vesnice. Cílem bylo vytvořit aplikaci, která by více spojila a podpořila lokální komunitu na vesnici a vztah mezi občanem a úřadem. Úřad by mohl získávat přímo zpětnou vazbu od občana, sdílet připravované akce a novinky. Občan by se dozvěděl vše o dění v místě svého bydliště a mohl se aktivně zapojovat do chodu vesnice.


Všechny soutěžní projekty jsou k nahlédnutí na: https://www.hackster.io/att_hackathon_2019

7. lis 2019

Konference The 3D Design + Motion Tour

V Praze proběhla konference The 3D Design + Motion Tour, kterou pořádala společnost Maxon, výrobce grafického softwaru Cinema 4D, který učíme i u nás ve škole. Proto zde nechyběli naši grafici ze třetího ročníku. Na pódiu se vystřídali světoví specialisté z oboru 3D tvorby a přednášeli v angličtině o svých projektech a novinkách na poli 3D motion designu. Žáci si tak mohli procvičit anglickou terminologii v tomto oboru.
Navíc měli studenti možnost probrat s odborníky své osobní projekty a jako bonus získali zdarma na omezenou dobu licence na několik typů softwaru, které byly na konferenci představeny.

5. lis 2019

Studenti versus senioři

S problematikou stáří se blíže seznámili naši studenti 4. ročníku, kteří pro Krajský úřad Zlínského kraje v rámci akce „Aktivní senioři ve Zlínském kraji 2019“ natočili dva spoty. Ty apelují na aktivní přístup k životu lidí ve vyšším věku a na mezigenerační vzájemnost. Natáčení bylo podle vyjádření účinkujících i filmového štábu obohacením pro všechny generace.

1. lis 2019

Zážitek z rozbalování

Práce Lucie Trojanové, studentky zaměření Multimédia a grafický design, byla zaslána do soutěže Model Young Package, kterou organizuje CZECHDESIGN pro společnost Model Obaly, a. s.
Jde o mezinárodní soutěž obalového designu pro studenty i designéry a letos se konal 24. ročník s tématem Zážitek z rozbalování.
Práce naší studentky se dostala až do výběru TOP 50 designů. Odborná porota vybírala z 666 návrhů z 66 zemí světa. Konkurence tedy byla ohromná, proto je úspěch Lucie obdivuhodný.

25. říj 2019

Výlet do České televize

Studenti „filmaři“ navštívili v rámci výuky budovu zpravodajství České televize v Praze. Nabitý program zahájil redaktor Martin Řezníček seminářem o natáčení reportáží. Vystřídal ho moderátor Daniel Stach, který studentům vysvětlil, jak vést správně televizní rozhovor. Poté následovaly tři workshopy: Ve zvukovém studiu si žáci zkusili přečíst zprávy a přítomní odborníci jim hodnotili výslovnost, intonaci a další aspekty mluveného slova. Následně se naši druháci seznámili s reportážní kamerou a nakonec sledovali střih rozhovoru. No prostě super výlet!

24. říj 2019

Festival vědy a techniky

Jedná se o soutěž, kde vědci ze všech různých oblastí přicházejí se svými vynálezy a poznatky a prezentují je jak veřejnosti, tak i profesionální komisi. Krajského kola této soutěže, kterou organizuje mezinárodní skupina Amavet a oficiálně patří pod Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, se zúčastnila studentka 2. ročníku naší školy, zaměření Vývoj počítačových her a multimediálních aplikací, Bára Elisabeth Dočkalová. Byla spoluautorkou projektu s názvem Využití databáze na umělou inteligenci, kde spolu s kamarádem Štefanem Kandou ze Slovenska naprogramovali umělou inteligenci na piškvorky, která na základě databáze nikdy neprohraje. „Na tomto projektu jsem se podílela konzultací, designem a primárním testingem,“ přiblížila nám Bára svůj podíl na společné práci. „A můžu vám slavnostně oznámit, že ze 70 projektů jsme byli komisí vybráni na postup do celostátního finále, které se bude odehrávat od 6. do 9. listopadu v Bratislavě,“ dodala s radostí Bára.

11. říj 2019

Z našich studentů se stali kaskadéři

V rámci předmětu Realizace nestandardních scén přijeli do naší školy kaskadéři Aleš Blažej, David Karas a Petr Vespalec. Studenti 4. ročníku si díky nim mohli vyzkoušet, jak se točí akční souboj muže proti muži. Zjistili, že udělat kaskadérskou choreografii není nijak snadné. A na chvíli se stali sami kaskadéry, když se pod vedením odborníků postavili i před kameru.
Pak se třída rozdělila na štáby. Každý štáb vymyslel výchozí situaci střetu, společně s kaskadéry dal dohromady choreografii a poté měl přibližně 5 hodin na to, aby scénu natočil.

11. říj 2019

24 HOURS Animation Contest for Students

Žáci naší školy se zúčastnili soutěže 24 HOURS Animation Contest for Students,
která má studenty naučit spolupráci, trpělivosti a především dodržování termínů. Díky tomu vlastně soutěž původně vznikla. Její zakladatel Aubry Mintz před sedmnácti lety zadal svým studentům týmový projekt. Ti jej však neustále odkládali. Když za ním přišli s žádostí o posunutí termínu, dal jim poslední šanci – šibeniční termín: „Buď mně do 24 hodin ukážete hotový projekt, nebo jste neprošli mým předmětem." Nakonec se jim podařilo během jedné bezesné noci projekt dokončit a od té doby se každoročně schází studenti animace z celého světa, aby za 24 hodin vytvořili krátký, třicetivteřinový film. Pravidla jsou přísná a odevzdání jen pár vteřin po termínu končí diskvalifikací.

Naši žáci soutěžili po boku dalších 1500 studentů především z vysokých škol z celého světa a byli jedinými reprezentanty středních škol z celé České republiky.